PISEQ hanterar personuppgifter enligt GDPR och tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter. PISEQ behöver lagra och behandla personuppgifter om Konsulten, så som namn, kontaktuppgifter, anställningsavtal, tidrapporter och lönebesked från PISEQ, CV, foto och anbud. Syftet med en sådan behandling är att kunna söka uppdrag å Konsultens vägnar samt för sedvanlig bokföring och lönehantering.

De uppgifter PISEQ behandlar är dem som konsulten uppger själv, alternativt från tredje part om Konsulten har gett sitt skriftliga godkännande för inhämtandet. Konsultens personuppgifter raderas så snart PISEQ anser att det inte finns anledning att spara dem, normalt senast 12 månader efter avslutad kontakt, eller på Konsultens begäran. Dokument som rör anställning hos PISEQ, såsom lönebesked, anställningsavtal och arbetsgivarintyg, kan komma att lagras mellan två och tio år, bland annat av bokföringsskäl. Gallring sker minst en gång per kalenderår.

Personuppgifterna kan komma att delas med Kund eller Partner i syfte att söka uppdrag å Konsultens vägnar och/eller till relevant kontakt inblandad i Konsultens utbildning. PISEQ delar inte Konsultens personuppgifter till tredje part utan Konsultens skriftliga godkännande och att PISEQ anser att det är relevant att göra så.

Konsulten har rätt att kontakta Personuppgiftsansvarig hos PISEQ om Konsulten vill ha ut information om de uppgifter vi har om dem, för att begära rättelse, överföring, för att göra invändningar eller begära radering av sina uppgifter. Kontakt: admin@piseq.se . Om Konsulten har klagomål på PISEQs behandling av Konsultens personuppgifter har Konsulten rätt att inge klagomål till Datainspektionen.

Uppdaterad 27 mars 2020. Version 2.0.

Bild: Lum3n, Pexels.